• De toeschouwers op het sportpark van S.V. Lopik kregen zaterdagmiddag een wedstrijd voorgeschoteld waarin de spanning vooral voortkwam uit het grote belang van de ontmoeting. In de streekderby tegen Bergambacht stond er veel op het spel in de strijd om de vierde plaats, die mogelijk recht geeft op deelname aan de nacompetitie. Dat was gedurende de hele wedstrijd zichtbaar. Beide ploegen speelden met veel inzet, maar waren tegelijkertijd voorzichtig en wilden koste wat kost voorkomen dat ze met lege handen achterbleven. Daardoor ontstond een duel met weinig grote kansen en lange fases waarin de strijd zich vooral op het middenveld afspeelde.

    S.V. Lopik begon sterk aan de wedstrijd en zette Bergambacht in de openingsfase onder druk. Naarmate de eerste helft vorderde, kregen de bezoekers echter meer grip op het duel. Vooral in de duels om de tweede bal wist Bergambacht vaker de overhand te krijgen, waardoor de ploeg steeds gemakkelijker de aanval kon zoeken. Grote mogelijkheden bleven desondanks uit.

    Ook na rust veranderde het spelbeeld nauwelijks. Bergambacht bleef veelvuldig de lange bal hanteren, terwijl S.V. Lopik probeerde voetballend tot kansen te komen. De grootste mogelijkheid van de middag was uiteindelijk voor de thuisploeg. Halverwege de tweede helft kreeg Henrik Verweij de kans om de score te openen, maar zijn inzet eindigde op de paal.

    Trainer Jitse Boonstra zag een wedstrijd waarin beide ploegen weinig wilden weggeven. “De eerste minuten waren we beter dan Bergambacht, maar daarna pakten zij het initiatief. Beide ploegen kregen kansen. Bergambacht met meer opportunistisch voetbal en het hanteren van de lange bal. De grootste kans was voor Henrik Verweij.”

    Door het doelpuntloze gelijkspel blijft S.V. Lopik in de race voor de vierde plaats. Komende zaterdag wacht de uitwedstrijd tegen VVOR in Rotterdam, waarin een ruime overwinning noodzakelijk lijkt om zicht te houden op deelname aan de nacompetitie.