• De KNVB heeft woensdag 4 november bevestigd wat dinsdagavond 3 november tussen de regels door al uit de persconferentie van Mark Rutte en Hugo de Jonge op te maken was: seniorenteams mogen alleen nog trainen in groepen van twee personen en met onderling 1,5 meter afstand. Deze en andere extra maatregelen gaan woensdag 4 november om 22:00 uur in en gelden volgens de KNVB in elk geval voor de komende vier weken. Volgens de rijksoverheid zijn de extra maatregelen overigens in elk geval de komende twee weken van kracht.

Samengevat betekent dit dat de onderstaande maatregelen (nog steeds) gelden:

- Seniorenteams mogen alleen trainen in groepen van twee personen en met onderling 1,5 meter afstand.
    - Jeugdteams hoeven tijdens het sporten onderling geen 1,5 meter afstand te houden. Maar er worden geen wedstrijden gespeeld tegen sporters van andere verenigingen. Onderlinge trainingspartijtjes/wedstrijden mogen wel. Kinderen met klachten blijven thuis.
    - Publiek op ons sportpark is niet toegestaan.
    - Kantine, kleedkamers en douches zijn dicht.

De KNVB hoopt de amateurcompetitie in het weekend van 16/17 januari 2021 te kunnen hervatten. In dat geval kan de competitie nog volledig worden uitgespeeld.

Daar zijn wel voorwaarden aan verbonden:

• Bekercompetitie komt te vervallen
    • Nacompetitie komt te vervallen
    • Doorspelen tot en met juni 2021
    • Overschrijvingstermijn loopt tot 30 juni
    • Promotie/degradatieregeling wordt aangepast.

Half december zal worden besloten of dit scenario haalbaar is. Blijkt dit niet het geval, dan wordt de competitie op een later moment hervat in een deels of volledig aangepaste vorm.